fredag 23 mars 2007

St Germain är bäst just nu

Fan det var längesedan som jag verkligen satte mej ner och lyssnat på någon bra musik på riktigt. Har varit lite deprimerad av lite olika anledningar så man har inte riktigt haft den där lusten att börja forska i det man egentligen lägger mest tid på när man sitter framför datorn, nämligen musiken. Men vardagen börjar allt kännas lite lättare när man vaknar med kraft, ork och en vilja till förändring som tidigare inte funnit där på ett bra tag så kan man allt hitta några riktigt bra saker om man lyssnar noga.

St Germain är min senaste fördjupelse och nått jag måste dela med mej av! Så riktigt grymt bra alltså, en skön blandning av elektriskt och jazz, en riktigt bra "mood music" och passar riktigt bra in i den nu så våriga vardagen :) typisk musik som skulle kunna användas av nått svt program om ni då fattar vad ja menar. Börja med Bohemian Sunset vilket ja tycker är bäst, sen So Flute så klart och Watercolors (Några av mina första val).. Men de är mitt musik tipps i fall du sitter där inspirations lös hehe..

Inga kommentarer: