torsdag 1 februari 2007

Problem med boendet

Som ni flesta vet så har jag flyttat runt endel och det ser inte som att det kommer lösa sej ännu på ett tag. Min granne som förutom en ordentlig PMS och en heldel personlig historia (Med tanke på att vi kommer från samma barndoms ort med gemensamma kompisar) och misslycka i kärleksliv (jag sket i henne).. Så har jag då ofrivilligt blivit en slagpåsen i det här fallet. Har fått 2 orimliga klagomål och ett "Välkommen till" besök till social tjänsten om narkotika brott, när jag varken knarkar eller betet mej överdrivet högljutt..

Så jag har kontaktat Edshus (mitt bostads bolag) om att få en annan lägenhet här på orten för att göra livet enklare för alla. Men i stället för att jag får någon hjälp så ber dom mej att sköta mitt och att jag inte kommer få nått mer hyreskontrakt på grund av dom 2 senaste "Orimliga" anmälningarna emot mej! Förstår inte varför dom inte vill hjälpa en god medborgare som sköter sitt och låter alla andra sköta sitt och i stället för att bråka så tar jag mitt pick och pack & drar, ja jag viker mej, men inte ens detta får man hjälp med. Känns en smula personligt allt detta och jag kommer återkomma med detta, har kopior på en intressant brev växling mellan mej och chefen på Edshus, Claes Hellberg.

Inga kommentarer: