tisdag 9 januari 2007

Dags att leverera, Sven-Otto!

På onsdag ska jag i väg till arbetsförmedlingen och få mej ett av alliansens fina och så fantastiskt bra nystarts jobb! Jag ser på ams.se att det inte kommit några än i alla fall inte här jag bor, men är min A kassa skändad så tycker jag inte jag är orättvis som förväntar sej ett jobb i slutet av veckan! Intressant och se hur Sven-Otto Littorin och Fredrik Reinfeldt, dessa kapitalets hundar kan leverera det dom lovar ja annars vet jag inte vad jag ska göra.

Om inte alliansen kan leverera så står jag och mina arbetslösa kollegor här i Dalsland om någon månad med mössan i hand och knackar på det lilla socialkontoret för lite pengar till bröd. Okej som ni kanske förstått så är väll en minimalist som jag inte hårdast drabbad, har ju haft några månader på mej att dra ner alla kostnader och minskat antal räkningar på. Men många vid min sida som lever tillsynes normala liv kommer helt plötsligt hamna i ett “riktigt utanförskap” som alliansen och dess hantlangare kommer ha svårt, om ens vilja att förklara.

Inga kommentarer: