onsdag 22 november 2006

Snart kommer jobben

Ja då sitter man här till på små timmarna igen, flickvännen har börjat praktisera och så är det ingen här som ser till att man somnar i tid på kvällarna, istället sitter jag här framför burken o surfar runt och slö kollar på Tvn. Det blir nog bättre ordning på grejerna så fort en annan också kommer i gång här i arbetslivet, igen!

På tal om arbetslivet, just nu så har jag just passerat 7-8 månader i arbetslöshetens tecken, och det ser inte ut som att det kommer ljusna på ett bra tag än. Men till årsskiftet så ska de bli andra bullar! Japp! Då kommer alla dom 300 tusen nya färska arbeten som Reinfeldt lovat oss! *JIPPII* Har ingen som helst aning hur det ska gå till här på en ort som Ed (med en arbetslöshet runt 10-12%), men han har ju lovat o självklart räknar jag med det. Med tanke på hur snabbt alla dom nya försämringarna skulle sättas i verket måste ju jobben komma precis lika snabbt annars blir vi här i *utanförskapet* tvungna att företaga oss själva i dom lite gråare sidorna av samhället för att få det gå ihop.

För någon vecka sedan så stämplade 5 personer ut sej här på orten, instället för någon Returen eller någon annan åtgärd så blev dom i stället hänvisade till social kontoret för mjölk och bröd! Hur ska detta hjälpa människor att ta sej i från *utanförskapet*? Inga jobb att söka, svin dyra A-kasse avgifter och soss efter 300 dagar är inget som jag kallar trygghet! Det är som jag sagt under hela den vuxna delen av mitt liv: “Sverige blir ett kallare och mer ondskefullt för varje år som går”.

Vi som lever här i Dalsland har nu stora förhoppningar om arbete, efter som vi här i glesbygden nu inte haft ordentligt med jobb på dom senaste 15 åren! Om de nu blir på nått seriöst företag eller på en motorcykel klubb återstår att se, för pengar ska man ju ha på ett eller annat vis..

Inga kommentarer: